Usługi turystyczne
Wybieram się w podróż, czyli prawa pasażera
Loty łączone – konsument zachowuje prawo do odszkodowania.
Opublikowano: 2022-10-10 18:27
Zaktualizowano: 2022-10-10 18:27
czytaj więcej >>
Nie dotarłeś na czas, a wina leży po stronie linii lotniczych? Sprawdź, jakie prawa ci przysługują
Opublikowano: 2017-01-04 11:48
Zaktualizowano: 2017-01-04 11:50
czytaj więcej >>
Nieudane ferie
Opublikowano: 2016-02-22 12:55
Zaktualizowano: 2016-02-22 12:55
czytaj więcej >>
Opłata transakcyjna - bilety lotnicze
Opublikowano: 2016-01-22 12:47
Zaktualizowano: 2016-01-22 12:47
czytaj więcej >>
Polscy turyści sprowadzani do kraju - biuro podróży Alfa Star zaprzestaje działalności
Opublikowano: 2015-09-01 16:07
Zaktualizowano: 2015-09-01 16:20
czytaj więcej >>
ABC konsumenta - usługi turystyczne
Opublikowano: 2005-06-08 12:25
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:16
Wycieczka z biurem podróży.
czytaj więcej >>Podstawowe pojęcia w turystyce
Opublikowano: 2004-01-30 00:00
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:14
czytaj więcej >>
Udany urlop
Opublikowano: 2002-05-29 00:00
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:17
Często łatwiej powierzyć organizację wypoczynku profesjonaliście – tzw. touroperatorowi, pośrednikowi lub agentowi turystycznemu.
czytaj więcej >>Umowa o świadczeniu usług turystycznych, cena, reklamacja
Opublikowano: 2004-01-30 00:00
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:22
Przed zawarciem umowy (!) należy dokładnie przestudiować ofertę.
czytaj więcej >>Jak postępować w przypadku ogłoszenia upadłości przez Biuro Podróży ?
Opublikowano: 2012-07-09 16:06
Zaktualizowano: 2015-09-01 16:38
czytaj więcej >>
Czy syndyk może żądać zapłaty za wycieczkę, która nie odbędzie się z powodu upadłości Biura Podróży ?
Opublikowano: 2012-07-11 15:22
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:23
czytaj więcej >>
Pasażer w pociągu - podstawowe prawa.
Opublikowano: 2014-01-21 16:14
Zaktualizowano: 2015-01-08 14:46
czytaj więcej >>
Usługi hotelarskie
Opublikowano: 2003-02-07 00:00
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:24
Hotelarz odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy gości i nie może on zwolnić się od tej odpowiedzialności, nawet jeśli taki zapis umieści w umowie lub regulaminie.
czytaj więcej >>Karta Frankfurcka
Opublikowano: 2004-01-30 00:00
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:25
Karta Frankfurcka została opracowana przez Izbę Cywilną Wyższego Sądu Krajowego, nie ma mocy wiążącej (nie jest prawem stanowionym), jednakże jej postanowienia są powszechnie stosowane zarówno przez niemieckie biura turystyczne, jak i sądy.
czytaj więcej >>Odpowiedzialność hotelarza (organizatora turystyki) za rzeczy wniesione do hotelu
Opublikowano: 2004-01-30 00:00
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:33
Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy osoby korzystającej z usług hotelu wynika wprost z kodeksu cywilnego i powstaje z chwilą ich wniesienia do hotelu.
czytaj więcej >>Problemy z liniami lotniczymi
Opublikowano: 2006-03-10 15:32
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:34
Pasażerowie często czują się pozostawieni sami sobie i bezradni w kontaktach z liniami lotniczymi. Nie musi tak wcale być.
czytaj więcej >>Ochrona pasażerów linii lotniczych
Opublikowano: 2003-11-28 00:00
Zaktualizowano: 2016-07-15 14:31
czytaj więcej >>
Jak postępować w przypadku zaprzestania działalności przez linię lotniczą ?
Opublikowano: 2012-07-31 15:09
Zaktualizowano: 2014-01-10 12:38
W sytuacji, gdy lot, który był planowany nie odbywa się prawo nakłada na przewoźnika lotniczego szereg obowiązków.
czytaj więcej >>