Opóźnienie wykonania umowy sprzedaży konsumenckiej
- Szczegóły
- Kategoria: Warto wiedzieć
Opóźnienie wykonania umowy sprzedaży konsumenckiej
Przepis art. 543(1) Kodeksu cywilnego stanowi, że jeżeli nie umówiono się inaczej, umowa powinna być wykonana w terminie 30 dni.
W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.
Termin dodatkowy należy wyznaczyć na piśmie, a pismo wysłać przedsiębiorcy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub wręczyć mu osobiście za potwierdzeniem na kopii.
Powyższe zasady można zastosować także do przypadków, w których przedmiotem umowy jest nie tylko sama sprzedaż, ale także towarzysząca rzeczy usługa – np. zakup panelu z montażem.
W umowie o wykonanie instalacji nie można uregulować sytuacji konsumenta gorzej – np. wskazać, że niezachowanie terminu nie będzie uznawane za opóźnienie.