O nas

KONTAKT

Biuro Rady Krajowej
ul. Ordynacka 1 lok 11
00-364 Warszawa

tel. 22 827-11-73
fax 22 827-54-74

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Federacja Konsumentów jest największą w Polsce organizacją konsumencką. Nasze stowarzyszenie powstało 7 lipca 1981 roku. Od 2004 roku jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego. Z czasem uzyskaliśmy członkostwo w tak prestiżowych organizacjach, jak Consumers International - Światowa Organizacja Konsumencka, i BEUC - Europejska Organizacja Konsumencka.

Od ponad 30 lat rozwijamy się, zmieniamy i dostosowujemy do potrzeb. I nie są to tylko potrzeby rynku, ale Wasze potrzeby – potrzeby konsumentów. Każdego dnia staramy się przeciwdziałać wykorzystywaniu i nieuczciwości względem osób zawierających umowy kupna-sprzedaży. Codziennie udaje nam się dołożyć małą cegiełkę do kształtowania rynku bliższego, bardziej czytelnego i przyjaznego nabywcom. Globalna gospodarka i funkcjonujący w niej konsument wymaga od nas otwartości i elastyczności, którą zapewniamy. Tak jak w przypadku strony, na której właśnie jesteście, wraz z rozwojem rynku mikroinstalacji, pojawiła się także potrzeba przekazania wszystkim konsumentom rzetelnej wiedzy i informacji o tym obszarze, z jednej strony skomplikowanym, z drugiej wdzięcznym w opisie - bo ciekawym.

Bezpłatne poradnictwo

Spośród licznych, pozornie podobnych, instytucji wyróżnia nas od zawsze i konsekwentnie – bezpłatne poradnictwo i pomoc prawna - świadczone przez kilkadziesiąt terenowych oddziałów FK – centrów doradztwa konsumenckiego, pracujących na obszarze całej Polski.

Udzielamy ponad 130 000 porad rocznie.

Do Waszej dyspozycji mamy:
- prawników
- doradców konsumenckich
- wolontariuszy.
Cieszymy się zaufaniem i najwyższą rozpoznawalnością wśród indywidualnych konsumentów.

Działania

Chociaż wydaje się, że po udzieleniu pomocy ponad 130 000 konsumentów rocznie pozostaje już niewiele czasu  – robimy więcej. Co?

Otóż inicjujemy, konsultujemy, opiniujemy i lobbujemy w sprawie przepisów prawnych. Zabiegamy o przepisy, które zagwarantują nie tylko bezpieczeństwo i satysfakcjonujące dla konsumentów funkcjonowanie rynku, ale również ukształtują relacje z przedsiębiorcami. Dążymy do sytuacji, w której rynek rozwijać się będzie zgodnie z prawem i zasadami etyki biznesu.

Dlatego aktywnie uczestniczymy w pracach komisji polskiego Parlamentu i współpracujemy z posłami Parlamentu Europejskiego. Opiniujemy ponadto Strategię Polityki Konsumenckiej, konkretne ustawy i wdrażanie przepisów wspólnotowych. Bierzemy aktywny udział w konsultacjach społecznych dotyczących wszystkich obszarów rynku mających wpływ na sytuację konsumentów w kraju i za granicą.

Jako organizacja możemy odnosić sukcesy tylko wtedy, gdy konsumenci będą świadomi swoich praw i aktywni w ich egzekwowaniu.
Dlatego ważną misją Federacji Konsumentów jest edukacja. Prowadzimy liczne działania w zakresie upowszechniania wiedzy konsumenckiej. Często kierujemy przekaz do wybranych grup, np. dzieci, młodzieży czy osób starszych. Organizujemy wiele spotkań, szkoleń, wydajemy wydawnictwa, na naszej stronie publikujemy na bieżąco bardzo dużo przydatnych na co dzień artykułów. W ciągu kilku ostatnich lat wydaliśmy ponad 60 tytułów, często wysokonakładowych publikacji.

Projekty

Nasza bezpłatna działalność jest możliwa jedynie dzięki finansowemu wsparciu, udzielanemu w ramach projektów, które realizujemy, konkursów oraz grantów. Nierzadko pozyskujemy fundusze na projekty realizowane we współpracy międzynarodowej. W ostatnich kilku latach zrealizowaliśmy ponad 50 projektów. Jednym z obszarów, w którym jesteśmy aktywni, i który jest dla nas szczególnie ważny jest tematyka odnawialnych źródeł energii. Stąd też pomysł na realizację projektu Jak zostać prosumentem, którego efektem jest między innymi nasz portal.