Europejskie organizacje konsumenckie skarżą nieuczciwy model stosowany przez Meta: płatność - albo – wyrażenie zgody
Meta wprowadza obecnie w UE zmiany w regulaminach usług, które wymagają od użytkowników Facebooka i Instagrama wyrażenia zgody na przetwarzanie ich danych w celach reklamowych przez firmę lub zapłaty za niewyświetlanie reklam.
Konieczność dokonania takiego wyboru jest nieuczciwa w stosunku do użytkowników i pod wieloma względami sprzeczna z unijnym prawem konsumenckim.
Więcej:
Informacja prasowa |
---|
Ocena prawna (w języku angielskim) |
---|
Federacja Konsumentów też jest członkiem BEUC a w bieżącym roku nasz udział w pracach organizacji jest znacznie łatwiejszy, nasza składka członkowska została sfinansowana przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.