Zielone latanie - Zielone kłamanie

Członkowie BEUC zidentyfikowali liczne przykłady wprowadzających w błąd praktyk stosowanych przez linie lotnicze i skierowanych do konsumentów:

  • Twierdzenia, że płacenie dodatkowych opłat może "zrównoważyć", "zneutralizować" lub "zrekompensować" emisje CO2 z lotu, są niezgodne ze stanem faktycznym, ponieważ korzyści klimatyczne wynikające z działań kompensacyjnych są wysoce niepewne, podczas gdy szkody spowodowane przez emisje CO2 z podróży lotniczych są pewne.
  • Linie lotnicze wprowadzają konsumentów w błąd, pobierając od nich wyższe opłaty, aby przyczynić się do rozwoju "zrównoważonych paliw lotniczych" (SAF): takie paliwa nie są gotowe do wprowadzenia na rynek, a niedawno przyjęte prawodawstwo UE wyznacza bardzo niskie cele dotyczące tego, ile powinny one stanowić w koszyku paliwowym samolotów. Oznacza to, że dopóki SAF nie będą masowo dostępne – po 2040 roku – będą one w najlepszym razie stanowić jedynie niewielki udział w zbiornikach nafty lotniczej w samolotach.
  • Sugerowanie, że podróże lotnicze mogą być "zrównoważone", "odpowiedzialne" i "ekologiczne" jest zwodnicze.  Żadna ze strategii stosowanych przez sektor lotnictwa nie jest obecnie w stanie zapobiec emisji gazów cieplarnianych. Ważne jest, aby położyć kres tym oświadczeniom, ponieważ w nadchodzących latach wraz ze wzrostem ruchu lotniczego emisje będą rosły.
Informacja prasowa
Green (f)lying - raport w jęz. angielskim
Najważniejsze wyniki raportu w jęz. angielskim
Green (f)lying - fakty w skrócie w jęz. angielskim
Zielone latanie czy zielone kłamanie?

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij