Zachowania polskich konsumentów na rynku produktów spożywczych - raport z badania.
Ostatnie pół roku to czas spędzony w domu, gdyż pandemia znacznie ograniczyła naszą aktywność w wielu dziedzinach życia. Pracujemy, uczymy się i załatwiamy szereg spraw codziennych zdalnie. Zwolnienie tempa życia pozwala nam na zastanowienie się nad czynnościami, które często do tej pory wykonywaliśmy automatycznie, lub w pośpiechu. Zakupy żywnościowe: teraz częściej przyrządzamy posiłki samodzielnie w domu, czy czytamy etykiety na produktach, czy mamy wystarczającą wiedzę, żeby zrozumieć umieszczona na nich informację, czy wiemy które produkty są korzystne dla naszego zdrowia. W obecnej sytuacji zdrowie, odporność naszego organizmu wybijają się na plan pierwszy. Dlatego Federacja Konsumentów postanowiła zbadać stan wiedzy konsumentów na temat żywności i odżywiania. Nie pytaliśmy wprost o to, czy czytają etykiety, ale o to, jak rozumieją termin „bezpieczna żywność”, i czy świadomie dokonują wyboru stojąc przed sklepowa półką, lub zamawiając w sklepie internetowym, oraz jakie mają zwyczaje żywieniowe.
Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu i lipcu 2020 roku na próbie 1226 Polaków, przy użyciu dwóch technik badawczych: CATI (wywiady telefoniczne przeprowadzone przez oddziały Federacji Konsumentów) i CAWI (wywiady wspomagane komputerowo na panelach internautów platformy SYNO Poland). Badanie realizowane wspólnie z firmą ABR SESTA.
Badanie w ramach projektu ”FOOD - od wzmocnienia potencjału organizacji konsumenckiej do edukacji konsumenckiej”, finansowane jako sub-grant z „BEUC Capacity Building Programme” finansowanego przez Komisję Europejską.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią raportu.
Zachowania polskich konsumentów na rynku produktów spożywczych - raport z badania |
---|
Zachowania polskich konsumentów na rynku produktów spożywczych - informacja prasowa |
---|
<< Aktualności