Odpłatne poradnictwo konsumenckie
Federacja Konsumentów od ponad 30 lat wspiera konsumentów w dochodzeniu ich słusznych praw. Nasze wsparcie to porady, interwencje, pozwy i inne pisma procesowe. Nasi doradcy to osoby doświadczone – wiedzą, kiedy wystarczy porada, a kiedy konieczna jest interwencja. Wiedzą, kiedy interwencja już nie pomoże i potrzebny jest raczej pozew do sądu. Wiedzą, kiedy samo prawo nie zadziała i potrzebna jest opinia rzeczoznawcy. Posiadamy też wiedzę, którzy przedsiębiorcy będą skłonni zakończyć sprawę polubownie, a z którymi trzeba spotkać się w sądzie. Ta wiedza pozwala nam zapewnić wysoką jakość świadczonego wsparcia.
Do ubiegłego roku poradnictwo Federacji Konsumentów była finansowana z budżetu UOKiK. Niestety obecnie Prezes UOKiK nie chce już finansować tej działalności. Tam gdzie udało się pozyskać wsparcie finansowe samorządu, porady udzielane są nieodpłatnie. Aby nie pozbawiać Państwa możliwości uzyskania pomocy, zdecydowaliśmy o wprowadzeniu niewygórowanych opłat. Ich wysokość uzależniona jest od wartości przedmiotu sporu i podjęcia innych umówionych z konsumentem działań. Opłaty można uiścić także bezgotówkowo, kartą.
Wartość przedmiotu sporu w zł |
Rodzaj usługi – cena w zł |
Maksymalny czas pracy doradcy |
|
Porada |
Wystąpienie pisemne |
||
do 500 |
25 |
35 |
20 minut |
501 - 1.500 |
50 |
60 |
30 minut |
1.501 - 5.000 |
100 |
120 |
60 minut |
5.001 - 10.000 |
120 |
150 |
60 minut |
W sprawach, gdzie wartość przedmiotu sporu jest wyższa niż 10 tysięcy złotych, w sprawach wymagających sporządzenia pisma procesowego (np. pozew) lub maksymalny czas pracy doradcy jest przekraczany, opłata ustalana jest indywidualnie. To samo dotyczy usług nie objętych cennikiem (np. długotrwała mediacja w siedzibie Oddziału lub poza nim).
Koszt wysłania wystąpienia nie jest wliczony w cenę usługi.
Dodatkowych informacji o usługach udziela doradca w Oddziale Federacji Konsumentów.
Dokładamy starań, aby świadczona pomoc była wysokiej jakości. W razie niezadowolenia, prosimy o kierowanie skarg do Prezesa właściwego Oddziału lub – w razie dalszego braku satysfakcji – do Biura Rady Krajowej Federacji Konsumentów na adres teren@federacja-konsumentow.org.pl.
<< Aktualności