Szkolenia dla Rzeczników Konsumentów i przedstawicieli Inspekcji Handlowej
Zapraszamy do udziału w szkoleniach, które przygotowała Federacja Konsumentów. Na szkoleniu, które będzie prowadzone w postaci warsztatowej, zamierzamy poruszyć dwa tematy: odpowiedzialność za naruszenie zakazu stosowania nieuczciwych praktyki rynkowych oraz odpowiedzialność z tytułu rękojmi i gwarancji.
Szkolenia są efektem decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 12 czerwca 2018 r. nr DOIK-610-21/17/AM, w której Lidl sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Jankowicach zobowiązał się do zorganizowania ośmiu jednodniowych szkoleń dla Rzeczników Konsumentów, pracowników ich biur oraz pracowników Inspekcji Handlowej.
Zgodnie z decyzją, o kwalifikacji do udziału w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym pierwszeństwo będą miały osoby z województw zdefiniowanych w decyzji dla szkolenia w danej lokalizacji. W każdym szkoleniu może wziąć udział maksymalnie 35 uczestników. Jeżeli będą wolne miejsca, na dwa tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia, przeprowadzona będzie dodatkowa rekrutacja dla osób spoza województw zdefiniowanych w decyzji Prezesa UOKiK. O zakwalifikowaniu do udziału w szkoleniach będziemy informowali 10 września 2018 r.
Poniżej przedstawiamy lokalizacje, terminy i zdefiniowany w decyzji obszar terytorialny dla danej lokalizacji.
Miejsce szkolenia |
Termin |
Obszar terytorialny - województwa |
Miejsce szkolenia |
Kielce |
24.09.2018 r. |
świętokrzyskie i łódzkie |
Qubus Hotel Kielce |
Kraków |
25.09.2018 r. |
małopolskie i podkarpackie |
Qubus Hotel Kraków |
Wrocław |
26.09.2018 r. |
dolnośląskie, opolskie i śląskie |
Hotel Novotel Wrocław Centrum |
Poznań |
27.09.2018 r. |
wielkopolskie i lubuskie |
Hotel Novotel Poznań Centrum |
Gdańsk |
01.10.2018 r. |
pomorskie i zachodniopomorskie |
Hotel Mercure Gdańsk Stare Miasto |
Bydgoszcz |
02.10.2018 r. |
kujawsko-pomorskie i warmińsko-mazurskie |
Hotel Mercure Bydgoszcz Sepia |
Białystok |
09.10.2018 r. |
podlaskie i lubelskie |
Hotel Ibis Styles Białystok |
Warszawa |
11.10.2018 r. |
województwo mazowieckie |
Leonardo Royal Hotel Warsaw |
Wszystkie szkolenia rozpoczynają się o godzinie 10.30 (rejestracja na miejscu o 10.00) i trwają do godziny 16.30. Po szkoleniu, w tej samej lokalizacji, planowane jest spotkanie z Dyrektorem miejscowej Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Szkolenie jest bezpłatne; w trakcie szkolenia zapewniamy przerwy kawowe i lunch. Nie refundujemy kosztów dojazdu i ewentualnego noclegu.
Szkolenie będzie prowadzone przez eksperta Federacji Konsumentów oraz pracowników naukowych Uniwersytetu w Szczecinie.
Ukończenie szkolenia będzie dokumentowane certyfikatem, pod warunkiem obecności na całym szkoleniu.
Plan szkolenia
10.00. – 10.30. |
Rejestracja, kawa powitalna |
30 minut |
|
10.30. – 10.45. |
Wstęp |
15 minut |
Wprowadzenie do szkolenia. |
10.45. – 12.15. |
Moduł I |
90 minut |
Podstawy systemu ochrony konsumentów w ramach funkcjonowania ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Klauzula generalna i mała klauzula. Zdefiniowane ustawowo zakazane praktyki, w tym praktyki agresywne. Uprawnienia konsumenta. |
12.15. – 12.25. |
Przerwa kawowa |
10 minut |
|
12.25. – 13.55. |
Moduł II |
90 minut |
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym w praktyce. Orzecznictwo sądów oraz Prezesa UOKiK. Warsztaty. |
13.55. – 14.45. |
Lunch |
50 minut |
|
14.45. – 16.15. |
Moduł III |
90 minut |
Sprzedaż konsumencka: rękojmia i gwarancja. Aspekty praktyczne, warsztaty. |
16.15. – 16.30. |
Rozdanie certyfikatów |
15 minut |
Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów. |
<< Aktualności