Nowe przepisy chroniące konsumentów - konsekwencje dla przedsiębiorców

Federacja Konsumentów objęła patronatem honorowym Debatę "Gazety Bankowej" i Kancelarii Hansberry-Tomkiel „Nowe przepisy chroniące konsumentów – konsekwencje dla przedsiębiorców”. 

Prawnicy, przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości, organizacji konsumenckich i przedsiębiorcy omówią kwestie nowych przepisów prawnych chroniących konsumentów i ich konsekwencji dla przedsiębiorców. Debata będzie doskonałą okazją do przedyskutowania praktycznego wymiaru nowych przepisów i wskazania potencjalnych pułapek biznesowych związanych z wprowadzonymi zmianami.

Uczestnicy debaty - przedstawiciele różnych specjalizacji, branż i grup interesów - podczas dyskusji  zastanowią się nad znowelizowaną ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, która wejdzie w życie 17 kwietnia br. Przyznaje ona Prezesowi UOKiK szereg nowych uprawnień, mających na celu wzmocnienie jego kompetencji w obszarze ochrony zbiorowych interesów konsumentów. Po raz kolejny przedsiębiorcy staną bowiem przed dużym wyzwaniem, jakim jest przystosowanie się do nowego otoczenia regulacyjnego i takie zaplanowanie swoich działań, aby były one zgodne z obowiązującymi przepisami.

Wydarzenie poprowadzi redaktor naczelny Gazety Bankowej – Wojciech Surmacz.

Debata poświęcona będzie wybranym zagadnieniom objętym nowelizacją. Celem spotkania jest pokazanie, jak przedsiębiorcy powinni się przygotować na nowe przepisy oraz co w praktyce oznaczają takie nowości jak:

  • zakaz missellingu,
  • instytucja tajemniczego klienta
  • nowy system kontroli wzorców umów zawieranych przez przedsiębiorców z konsumentami

PROGRAM DEBATY:

  • 13:30 - Rejestracja
  • 14:00 – 14:15 - Powitanie gości, otwarcie debaty - Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel
  • 14:15 – 15:00 - PANEL I:  Nowy model kontroli postanowień wzorców umów – praktyczne różnice między dotychczasowym a obecnym trybem z punktu widzenia sądów, konsumentów i przedsiębiorców.
  • 15:00 – 15:15 - Przerwa kawowa
  • 15:15 – 16:00 - PANEL II: Nowe narzędzia kontroli - wprowadzenie instytucji „tajemniczego klienta”. W jakich okolicznościach przedsiębiorca może zostać skontrolowany? Dla jakiej kategorii spraw (jakich rodzajów naruszeń) może być stosowana tego typu kontrola? Jakie w takiej sytuacji prawa i obowiązki przysługują przedsiębiorcy?
  • 16:00 – 16:15 - Przerwa kawowa
  • 16:15 – 17:00 - PANEL III: Szczególna kategoria praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów – misselling. Czy dotyczy wyłącznie sektora usług finansowych? Czy i jak wprowadzenie tej nowej praktyki może zmienić model działania przedsiębiorców?
  • 17.00 – 17.15 - Dyskusja
  • 17:15 – 17.30 - Podsumowanie seminarium

Wśród prelegentów obecni będą:

- Andrzej Turliński, przewodniczący Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

- Kamil Pluskwa-Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów

- mec. Wojciech Dziomdziora – Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

- Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, Kancelaria Hansberry-Tomkiel, w latach 2008-2014 prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

- Grzegorz Materna, Kancelaria Hansberry-Tomkiel

- Alicja Kopeć, członkini zarządu i dyrektor pionu prawnego i ładu korporacyjnego, Provident POLSKA

Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem: redakcja@gb.pl do 15 kwietnia b.r.

<< Aktualności

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij