Edukacyjna kampania konsumencka
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Federacja Konsumentów rozpoczynają dwutygodniową kampanię edukacyjną, skierowaną do konsumentów – klientów sieci handlowych.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi konsumentów na kluczowe aspekty zrównoważonej konsumpcji, a szczególnie zachęcenie do czytania etykiet umieszczanych na produktach. Kampania pod hasłem „Czytaj etykiety – chroń siebie i swój świat!” zostanie przeprowadzona w dniach 5-19 listopada br. na terenie sieci handlowych Auchan, Carrefour, Makro Cash&Carry, Real i Tesco. W wybranych sklepach zostaną umieszczone plakaty oraz spoty informacyjne a na stronach internetowych sieci pojawią się informacje dla klientów.
Świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji jest w Polsce wciąż bardzo niska. Konsumenci niewiele wiedzą o wpływie produktów na środowisko i otoczenie społeczne, a co więcej - nie szukają aktywnie takich informacji. Nadal niewielu konsumentów wie, że dokonując zakupów w odpowiedni sposób mogą chronić nie tylko swoje zdrowie, ale także świat. Zmiana podejścia do zakupów skutecznie może powstrzymać degradację środowiska naturalnego oraz pośrednio wpłynąć na producentów, aby ich działalność odbywała się z korzyścią dla zdrowia, środowiska i dobrobytu społecznego. Dlatego kampania ma na celu prosty przekaz wybranych aspektów zrównoważonej i świadomej konsumpcji.
Kampania zachęca konsumentów do uważnego czytania informacji umieszczanych na etykietach produktów i podejmowania odpowiedzialnych i świadomych decyzji zakupowych na podstawie danych o pochodzeniu produktu z upraw ekologicznych, rodzaju opakowania i jego wpływie na środowisko, oznakowaniu fair trade i innych. Badania Eurobarometru pokazują, że niestety 50% Polaków w ogóle nie czyta napisów na opakowaniach przed dokonaniem zakupu, a 64% nie zna znaczenia żadnego z oznakowań i certyfikatów. Kampania „Czytaj etykiety – chroń siebie i swój świat!” została zorganizowana w ramach prac Grupy roboczej ds. zrównoważonej konsumpcji, której przewodniczy Prezes POHiD, Renata Juszkiewicz. Grupa jest częścią Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw Ministerstwa Gospodarki, powołanego jako organ pomocniczy Prezesa Rady Ministrów. Efektem dotychczasowych prac Grupy roboczej było opracowanie zestawu rekomendacji do podjęcia przez Rząd oraz partnerów społeczno-gospodarczych zaangażowanych w promocję CSR w Polsce w obszarze zrównoważonej konsumpcji.
Jednym z kluczowych postulatów Rekomendacji była potrzeba kształtowania postaw zrównoważonej konsumpcji, w tym promowania proekologicznych wyborów konsumenckich.
<< Kampanie