Czy zdarzyła Ci się sytuacja, że bankomat nie wypłacił pieniędzy bądź wypłacił mniej?

Usługi płatnicze – to szeroko rozumiane usługi związane z wpłatami i wypłatami gotówki z rachunku płatniczego

Kiedy bankomat wypłaci nieprawidłową kwotę, bądź nie wypłacił wcale należy niezwłocznie zgłosić reklamację do banku, który wydał nam kartę. Na każdym bankomacie znajdziemy naklejki z numerami telefonów, na które trzeba zadzwonić, aby poinformować  o sytuacjach wadliwego jego działania. Należy jednak pamiętać, że samo zawiadomienie telefoniczne jest niewystarczające. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej.  Powinna ona  zawierać przede wszystkim nasze dane oraz  szczegółowy opis sytuacji (m.in. datę oraz miejsce wadliwego działania bankomatu) jak również określone naszego roszczenie. W tym miejscu należy zauważyć, żeby uniknąć kłopotów dowodowych należy zawsze realizować transakcje z wydrukiem potwierdzenia. Wtedy mamy dowód kiedy i gdzie próbowaliśmy wypłacić pieniądze. Natomiast okres rozpatrywania reklamacji  przez bank jest różny, gdyż nie ma regulacji prawnych, które nakazywały by odpowiedzieć na reklamację klienta w określonym terminie. Bank powinien zwrócić  nam zablokowaną przez bankomat kwotę jak najszybciej. W przypadku gdyby było inaczej należy wezwać bank do zwrotu zablokowanej kwoty z wyznaczeniem określonego terminu spełnienia tego świadczenia.

W sytuacji, gdy bank nie uzna naszej reklamacji zawsze możemy skorzystać z pomocy Arbitra Bankowego, który zajmuje się rozstrzyganiem sporów na linii bank-konsument.

Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

<< Rachunek bankowy

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij