Wysokie koszty taniego latania
W dniu dzisiejszym BEUC i 16 organizacji członkowskich z 12 krajów złożyło skargę do Komisji Europejskiej i sieci organów ochrony konsumentów (CPC), potępiając siedem linii lotniczych pobierających od konsumentów nienależne opłaty za bagaż podręczny. Organizacje wzywają do przeprowadzenia ogólnounijnego dochodzenia w sprawie praktyk handlowych stosowanych przez linie lotnicze i cały sektor przewoźników lotniczych.
Komentarz Agustína Reyna, dyrektora generalnego BEUC:
„Chyba wszyscy doświadczyliśmy obaw, że nasz bagaż podręczny nie zmieści się w rozmiarach linii lotniczych i zostaniemy obciążeni dodatkowymi opłatami. Dziś podejmujemy działania przeciwko siedmiu liniom lotniczym, które wykorzystują konsumentów i ignorują orzeczenie Sądu Najwyższego UE, który mówi, że pobieranie opłat za bagaż podręczny o rozsądnych wymiarach jest niezgodne z prawem. Trwający przegląd rozporządzenia w sprawie praw pasażerów linii lotniczych, oprócz skargi organizacji konsumenckich, jest doskonałą okazją dla UE do wyjaśnienia, jakie usługi powinny być wliczone w podstawową cenę biletu. Nasze dane pokazują, że konsumenci oczekują, że przy zakupie podstawowych biletów zobaczą mały przedmiot i sztukę bagażu podręcznego. Decydenci powinni również zdefiniować „rozsądny rozmiar i wagę” bagażu podręcznego, aby uniknąć niespodzianek na lotnisku i ostatecznie zmniejszyć liczbę sporów, które kosztują konsumentów i linie lotnicze czas i pieniądze”.
![]() |
Informacja prasowa |
---|
![]() |
Fly light, pay heavy - raport w jęz. angielskim |
---|
![]() |
Wybrane linie lotnicze i zdiagnozowane praktyki - załącznik do raportu w jęz. angielskim |
---|