Konsumenckie poradnictwo prawne
Konsumenckie poradnictwo prawne - projekt
Opublikowano: 2011-01-25 12:05
We wrześniu 2010 roku Federacja Konsumentów zakończyła realizację rocznego projektu pt.” Konsumenckie poradnictwo prawne „ Projekt był realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczpospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.
Dzięki wsparciu finansowemu mieszkańcy 10 miast w Polsce uzyskali łatwy i bezpłatny dostęp do poradnictwa prawnego w sprawach konsumenckich.
Oddziały w:
- Bytomiu
- Częstochowie
- Gdańsku
- Katowicach,
- Kielcach,
- Krakowie,
- Lubiniu (a od 2010 roku w Jeleniej Górze)
- Nowym Sączu
- Polkowicach
- Poznaniu
świadczyły bezpłatną pomoc prawną, udzielały porad prawnych konsumentom oraz pomagały w rozwiązywaniu problemów konsumenckich, przeprowadzały mediacje w sporach z przedsiębiorcami.
Każdy konsument, który do nas zadzwonił, przyszedł do naszego biura lub napisał do nas, otrzymał profesjonalną i bezpłatną pomoc. W sumie wszystkie oddziały udzieliły 18 176 porad.
Staraliśmy się, by nasza praca na rzecz konsumentów była jak najefektywniejsza, by jak najszybciej i satysfakcjonująco rozwiązać problem.
Nasza organizacja prowadzi poradnictwo specjalistyczne zgodnie z przyjętymi standardami, takimi jak: poufność, bezpłatność, rzetelność, profesjonalizm, dostępność usług, które gwarantują, że konsumenci mogą mieć pewność, że dołożymy starań, by w każdym indywidualnym przypadku znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie problemu.
Mamy nadzieję, że projekt zrealizowany w tej chwili przez nasze oddziały Federacji Konsumentów, pomógł zarówno konsumentom, jak i pracownikom oddziału jeszcze efektywniej i profesjonalniej a także szybciej rozwiązywać problemy prawne.
W szerszej skali pozwolił on na zdiagnozowanie często występujących problemów konsumenckich, wyłowienie przypadków naruszania zbiorowych interesów konsumentów oraz nieuczciwych lub nierzetelnych praktyk handlowych, co umożliwiło skuteczniejsze działanie na rzecz szerszej społeczności, a nie tylko w indywidualnej sprawie, z którą zwrócił się do naszego oddziału konsument.
Projekt realizowany pod nazwą „Konsumenckie poradnictwo prawne”.
Projekt realizowany był przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczpospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.