Karta Frankfurcka

Karta Frankfurcka została opracowana przez Izbę Cywilną Wyższego Sądu Krajowego, nie ma mocy wiążącej (nie jest prawem stanowionym), jednakże jej postanowienia są powszechnie stosowane zarówno przez niemieckie biura turystyczne, jak i sądy.

Mimo że zakres ochrony prawnej turysty w Polsce jest porównywalny ze standardami europejskimi, to same przepisy prawne nie są wystarczające, aby poprawić sytuację na rynku usług turystycznych. Wydaje się niezbędne wprowadzenie oraz posługiwanie się innymi instrumentami ułatwiającymi dochodzenie roszczeń przez turystów.

Takim rozwiązaniem, wzorem Niemiec, mogłoby być stosowanie przez branżę turystyczną tzw. Karty Frankfurckiej, która określa wysokość odszkodowania dla klientów w razie nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży.

Karta Frankfurcka została opracowana przez Izbę Cywilną Wyższego Sądu Krajowego, nie ma mocy wiążącej (nie jest prawem stanowionym), jednakże jej postanowienia są powszechnie stosowane zarówno przez niemieckie biura turystyczne, jak i sądy. Stopa procentowa jest zasadniczo obliczana od łącznej ceny wycieczki. W razie wystąpienia większej liczby wad stopy procentowe są z reguły dodawane.

KARTA FRANKFURCKA

 

Rodzaj wady

Bonifikata w %

I

ZAKWATEROWANIE

 

1.

Zmiana oferowanego obiektu na inny

10-25

2.

Zmiana odległości od plaży

5-10

3.

Zmiana warunków noclegu (inne piętro, bungalow na hotel itp.)

5-10

4.

Zamiana pokoju (np. 2 zamiast 1- osobowego)

20-25

5.

Gorszy pokój (w stosunku do obietnic):

 
 

za ciasny

5-10

 

bez balkonu

5-10

 

bez obiecanego widoku (morze, góry)

5-10

 

bez pełnego węzła sanitarnego

15-25

 

bez WC

15

 

bez prysznica

10

 

bez klimatyzacji

10-20

 

bez radia i TV

5

 

brak estetyki

5-15

 

wymagający remontu i napraw

10-50

 

robactwo

10-50

6.

Braki w wyposażeniu:

 
 

toalety

15

 

łazienki

15

 

przerwy w dostawie prądu lub gazu

10-20

 

przerwy w dostawie wody

10

 

brak windy

5-10

7.

Obsługa:

 
 

brak serwisu hotelowego

25

 

brak higieny

10-20

 

rzadko zmieniana pościel

5-10

8.

Inne niewygody:

 
 

hałas w dzień

5-25

 

hałas w nocy

10-40

 

brzydkie zapachy

5-15

9.

Brak przewidzianych zabiegów:

 
 

kąpieli termalnych

20-40

 

masaży

20-40

II

WYŻYWIENIE

 

1.

Bez posiłków (a były przewidziane)

50

2.

Wady menu:

 
 

jednostajne

5

 

nie dość ciepłe

10

 

niesmaczne

20-30

3.

Obsługa przy posiłkach:

 
 

samoobsługa zamiast kelnerskiej

10-15

 

długi czas oczekiwania

5-15

 

posiłki na zmiany

10

 

brak higieny na stołach

5-10

 

brudna zastawa

5-15

III

NIEKTÓRE Z POZOSTAŁYCH USTEREK (w stosunku do obietnic )

 
 

brak basenu lub brudny

10-20

 

brudna plaża

10-20

 

zakaz kąpieli w morzu braki w wyposażeniu plażowym

5-10

 

odwołanie przewidzianych wycieczek

20-30

 

wycieczki bez przewodnika

10-20

 

nieprzewidziana przeprowadzka

proporcjonalnie do straty czasu (np. 1 dzień – równowartość)

IV

TRANSPORT

 
 

spóźnienie ponad 4 godz.

5

 

zmiana klasy na gorszą

10-15

 

brak obiecanego transferu

zwrot kosztów taksówek

 


infotekafundacjafkfloor sanding london
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij