Jesteśmy tam gdzie należy bronić interesów konsumenta.
Także w Brukseli. Wszystkie przepisy, regulacje, standardy które są wypracowywane w ramach Unii Europejskiej, a mają związek z ochroną konsumenta, są konsultowane z organizacjami konsumenckimi.
45 niezależnych organizacji konsumenckich z 32 krajów zrzeszonych jest w grupie parasolowej: BEUC.
Głównym zadaniem BEUC jest reprezentowanie ich przed instytucjami UE i obrona interesów europejskich konsumentów. Akronim pochodzi od francuskiej nazwy „Bureau Européen des Unions de Consommateurs”. Codzienna praca BEUC to dbanie i zabieganie aby decyzje podejmowane przez UE poprawiały jakość życia konsumentów. Zakres merytoryczny, to: konkurencja, prawa konsumentów, prawa cyfrowe, energia, dochodzenie roszczeń i egzekwowanie prawa, usługi finansowe, żywność, zdrowie, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój i polityka handlowa.
Federacja Konsumentów też jest członkiem BEUC a w bieżącym roku nasz udział w pracach organizacji jest znacznie łatwiejszy, nasza składka członkowska została sfinansowana przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.
Polityka konsumencka przez dziesięciolecia mierzyła się z coraz to nowymi problemami. Niektóre pozostają do dziś nierozwiązane: niesprawiedliwe traktowanie, praktyki wprowadzające w błąd, produkty niespełniające oczekiwań lub niebezpieczne. Pojawiły się również nowe wyzwania: kryzys klimatyczny, czy rozwój sztucznej inteligencji. Aby sprostać tym wyzwaniom i poprawić jakość życia obecnych i przyszłych pokoleń, niezbędna jest dobrze przemyślana polityka UE uwzględniająca praktyczne aspekty, potrzeby i możliwości konsumentów we wszystkich państwach członkowskich.
Członkostwo w organizacji BEUC to dla Federacji Konsumentów: