Z ogromną ulgą przyjęliśmy wiadomość, że w dniu 16 lipca 2014 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył karę pieniężną w wysokości 497.120,34 zł na Polską Telefonię Stacjonarną S.A. z siedzibą we Wrocławiu (znana przede wszystkim, jako PTS S.A.) za liczne przewinienia w stosunku do konsumentów. Miedzy innymi:
Firma znana jest konsumentom z tego, że podaje się za operatora o zbliżonej nazwie dawniej TP S.A.- tak wynika ze skarg zgłaszanych do oddziałów Federacji Konsumentów. Oferty kierowane były głównie do osób starszych, którym wmawiano, że przedłużają umowę z dotychczasowym operatorem. Gdy okazywało się, że zostali „oszukani”, wycofywali zgodę na przeniesienie numeru. Mimo że numer nigdy nie został przeniesiony, operator PTS S.A. naliczał karę za zerwanie umowy w wysokości 490 zł, co dla osób starszych stanowiło bardzo duże obciążenie finansowe.
Na operatora została nałożona maksymalna wysokość kary. Prezes UKE uwzględnił przy jej ustalaniu negatywny stosunek operatora do wykonywania obowiązków ustawowych i - mimo wyraźnego stanowiska Prezesa UKE - w toku mediacji kontynuowanie działań niezgodnych z prawem.
Aby konsumenci mogli spać spokojnie, trzeba się uzbroić w odrobinę cierpliwości. Kara nie jest bowiem jeszcze prawomocna. Operator ma dwa tygodnie od dnia doręczenia decyzji na odwołanie się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wierzymy, że SOKiK podzieli nasze i Prezesa UKE wątpliwości odnośnie negatywnej działalności tej firmy.