Podpisać możesz, przeczytać musisz

Głównym celem kampanii, którą zrealizowaliśmy w 2007 roku było nakłonienie konsumentów aby więksżą wagę przywiązywali do czytania umów i regulaminów, których zawarcie gwarantują własnym podpisem. Większość elementów kampanii jest zresztą nadal aktualna.

Rzadko się nad tym zastanawiamy a przecież właśnie podpisem wyrażamy na coś zgodę bądź do czegoś się zobowiązujemy. Podpisujemy bez czytania, bez zastanowienia, kierowani pierwszym odruchem. Wchodzi nam to w nawyk. Podpisujemy poważne umowy zaledwie rzucając na nie okiem, naiwnie wierząc w to, co usłyszymy od pracowników różnych firm. Nieprawda? Proponujemy rodzaj krótkiego testu.

Czy podpisaliście Państwo coś bez wcześniejszego dokładnego przeczytania treści, pod którą złożyliście podpis, bo:

W przypadku zawierania np. umów kredytowych, ubezpieczeniowych lub o usługi turystyczne prawo przewiduje - nie bez powodu - obowiązek zawarcia umowy w formie pisemnej a także precyzuje, co powinno się w niej znaleźć. Treść umowy jest podstawowym źródłem informacji, do czego zobowiązują się strony, jakie są ich prawa a także obowiązki. Tej informacji nie zastąpią ustne zapewnienia pracownika firmy ani slogany reklamowe.


infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij