Odstąpienie od umowy - jak to zrobić?

Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Termin – 14 dni od daty otrzymania rzeczy. Przy zamówieniu wielu rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin liczymy od otrzymania ostatniej rzeczy, partii lub części,

Dla zachowania terminu wystarczy w ostatnim dniu wysłać oświadczenie. Jego wzór znajdziesz na naszej stronie internetowej. W zasadzie nie musi on posiadać żadnej konkretnej formy. Wystarczy, że będzie z niego wynikała wola odstąpienia od umowy (rezygnacji, chęci zwrotu). Ponadto trzeba wskazać dane swoje, sprzedawcy, kontraktu (data, cena, towar) i ewentualnie numer konta na zwrot pieniędzy.

Sprzedawca zresztą sam zobowiązany jest poinformować nas o prawie do odstąpienia od umowy, wskazać zasady zwrotu oraz dołączyć wzór oświadczenia o odstąpieniu. Możemy użyć tego wzoru oświadczenia, ale nie jest to obowiązkowe.

Jeżeli sprzedawca nie poinformuje nas o prawie do odstąpienia od umowy, termin na odstąpienie przedłuża się nawet o 12 miesięcy.

Przy zakupach np. świątecznych pamiętajmy, że termin 14 dni to termin liczony według dni kalendarzowych. To, że w trakcie terminu są dni wolne o pracy (Święta) nie oznacza, że termin się przedłuża. Tylko w sytuacji, gdy ostatnim dniem terminu jest sobota lub dzień ustawowo wolny od pracy, koniec terminu na odstąpienie przypada na dzień kolejny.
Oświadczenie można np. wysłać e-mailem, za pomocą formularza udostępnianego przez sprzedawcę lub listem poleconym. Jeżeli sprzedawca nie potwierdzi nam niezwłocznie otrzymania naszego oświadczenia złożonego elektronicznie, warto jeszcze wysłać list polecony.

<< Zakupy w Internecie