Wyprzedaż, promocja, towar przeceniony

 

Przede wszystkim należy sprawdzić czy promocja faktycznie nią jest. Jeżeli sklepy oferują nam towary z rabatem, to powinny zaznaczyć cenę sprzed promocji. W ten sposób wiemy ile naprawdę możemy zaoszczędzisz. To samo dotyczy pojemności, wielkości, masy danych produktów.

Należy też pamiętać, że nawet przeceniony towar można reklamować - chyba, że przecena spowodowana była wadę, o której zostaliśmy uprzedzeni i świadomie kupiliśmy  niepełnowartościowy towar. Zresztą w takiej sytuacji też przysługuje nam prawo do skorzystania z rękojmi. Nie możemy reklamować tylko tej jednej konkretnej wady, o której zostaliśmy uprzedzeni.

Za każdy produkt, nawet przeceniony, odpowiada jego sprzedawca. Jest to odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i wady prawne rzeczy sprzedanej. Odpowiedzialności tej sprzedawca nie może wyłączyć ani ograniczyć.

Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

Więcej informacji o wadzie i zasadach reklamacji w pozostałych artykułach w tym dziale.

<< Sprzedaż konsumencka

infotekafundacjafk
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. zamknijzamknij