Jak złożyć reklamację
Aby reklamacja była skuteczna, w piśmie reklamacyjnym muszą się znaleźć podstawowe informacje: data zgłoszenia, określenie sprzedawcy i kupującego, określenie towaru, który jest niezgodny z umową oraz opisanie tych niezgodności (wad) i czego żądamy od sprzedawcy.
Protokół reklamacyjny możemy napisać sami – nie musi on być napisany zgodnie z jakimś konkretnym wzorem pisma.
Może on wyglądać tak, jak przygotowany przez nas wzór.
Pismo reklamacyjne konsument może złożyć osobiście w sklepie (ale należy pamiętać aby na kopii sprzedawca potwierdził fakt dostarczenia i datę) lub wysyłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Obowiązkiem konsumenta jest udowodnienie, że kupił produkt właśnie w tym sklepie. Paragon na pewno ułatwi sprawę, ale równie ważnym dokumentem jest wydruk operacji dokonanych za pomocą karty płatniczej lub wpis do karty stałego klienta.
<< Rękojmia, jak korzystać