Do kogo zgłosić reklamację produktu? Gdzie będzie najkorzystniej? Rękojmia i gwarancja – czym się różnią? Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej. Rękojmia jest odpowiedzialnością bezwzględną, co oznacza, że sprzedawca nie może jej modyfikować na niekorzyść ...
... niektóre elementy rzeczy. Stąd tak ważne jest zapoznanie się z treścią gwarancji. Co wybrać w razie wady? Zwykle korzystniejsza jest rękojmia. Przewiduje termin na odpowiedź, można w ostateczności odstąpić od umowy, obejmuje zawsze cały produkt. Zdarzają się jednak sytuacje, gdy serwis ...
... i wykonanie umowy (dostawa, zapłata, opakowanie) 4. Odpowiedzialność za produkt (rękojmia i gwarancja oraz nowe typy odpowiedzialności: niezgodność z umową) 5. Inne rodzaje odpowiedzialności (zakazane praktyki ...
Rękojmia za wady to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego. Jest to podstawowa odpowiedzialność za wady sprzedanej rzeczy, fizyczne lub prawne. Odpowiedzialność ta obciąża sprzedawcę z mocy prawa. Sprzedawca nie musi nam specjalnie rękojmi udzielić. Wada to po prostu ...
Rękojmia za wady to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego w sytuacji, gdy sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną. Na podstawie przepisów o rękojmi (zawartych w Kodeksie cywilnym) to sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady, nie ma znaczenia kto jest producentem czy ...
Zasady dobrego wychowania nakazują nam oderwanie ceny od prezentu. Ale my radzimy zachować i przechować dla osoby obdarowanej dowód zakupu, może się przydać nawet za dwa lata. Reklamację możemy złożyć jeżeli w przeciągu 2 lat od wydania produktu stwierdzimy wadę. Tyle czasu jesteśmy ...
... – 16.15. Moduł III 90 minut Sprzedaż konsumencka: rękojmia i gwarancja. Aspekty praktyczne, warsztaty. 16.15. – 16.30. Rozdanie certyfikatów 15 minut Podsumowanie szkolenia i ...
Jeśli w towarze ujawniła się wada, konsument może: - żądać wymiany towaru na nowy, - żądać usunięcia wady, np. poprzez naprawę towaru, - obniżyć cenę - należy przy tym wskazać, o ile ją obniżamy, - odstąpić od umowy sprzedaży i zażądać zwrotu ceny. Konsument może zażądać w ...
Aby skutecznie złożyć reklamację, towar należy sprzedawcy oddać lub odesłać. Jeżeli mamy do czynienia z rzeczą ciężką lub zamontowaną na stałe, możemy oczekiwać, że sprzedawca sam przyjedzie, aby ocenić zasadność reklamacji. Jeżeli oddajemy lub wysyłamy rzecz, możemy od sprzedawcy żądać zwrotu ...
... nie mieć prawa do gwarancji czy rękojmi w zakresie w jakim prawo takie miałaby osoba, która kupiła sprzęt na podstawie umowy sprzedaży (rękojmia wynikająca z umowy najmu nie pokrywa się z zakresem rękojmi z tytułu zakupu sprzętu). Ponadto w przypadku zakupu usługi najmu nie będziesz ...
Jeśli w towarze ujawniła się wada, konsument może żądać: - wymiany towaru na nowy, - usunięcia wady, np. poprzez naprawę towaru, - obniżenia jego ceny, - zwrotu ceny poprzez odstąpienie od umowy. Konsument może zażądać w piśmie reklamacyjnym każdego z wyżej wymienionych rozwiązań. Jednak ...
Zasady dobrego wychowania nakazują nam oderwanie ceny od prezentu. Ale my radzimy zachować i przechować dla osoby obdarowanej dowód zakupu, może się przydać nawet za dwa lata. Reklamację możemy złożyć, jeżeli w przeciągu 2 lat od wydania produktu stwierdzimy wadę. Tyle czasu ...